You are here

Padaeng Industries

Padaeng Industries of Thailand driver det eneste zinkværk i Sydøstasien, og har en årlig produktionskapacitet på 110.000 ton zinkmetal og -legeringer, herunder af særlig høj kvalitet

(SHG) zinkmetal og zinklegeringer med forædlingsværdi.

Virksomhedens zinkværk i Takprovinsen bruger 59 kraner på op til 16 ton, herunder vedligeholdelses- og produktionskraner. Kranerne arbejder konstant med at løfte metal fra katoder til afmetallisering og nedsænkning til smelteovnen til fremstilling af blokke.

“Kraner som CXT-typen, der anvendes til at løfte metal fra katoderne og føde materiale til smelteovnen, er vigtige for vores produktion døgnet rundt.” sagde Padaeng Industry vicedirektør – vedligeholdelse hr. Pothong Pipatpaiboon. "Vi har ikke råd til at de svigter. Vi kræver verdensklassestandard i driftsstabilitet og sikkerhed."

"Vi mødte oprindeligt konecranes, da de kom til anlægget som entreprenør. Vi brugte deres erfaring til at forberede vores årlige inspektioner. Vi prøvede dem og de har været rigtig gode." sagde hr. Pothong.

"Det vigtigste ved Konecranes er, at deres standarder for driftssikkerhed og kvalitet er meget høje. "Efter at Konecranes er kommet ind på vores anlæg i 2003 er antallet af sammenbrud faldet mere og mere til det punkt, hvor vi nu næsten ingen sammenbrud har og ingen nedetid hos kraner, som serviceres af dem. Og bortset fra serviceaspekterne hjælper de os også med opgradering, hvor påkrævet og alle opgradering siden 2003 har anvendt Konecranes-udstyr, som er helt enestående."

Kranmodernisering - enestående ydelse

Et større moderniseringsprojekt som Koneccranes var involveret i, var opgraderingen af to zinkkatodekraner. Padaeng ville sikre, at disse vigtige kraner ikke blev kompromitteret af de krævende driftsforhold. Samtidig ville Padaeng øge deres anlægskapacitet med den nye 8-ton talje med to hastigheder, som erstattede den gamle 6,3-ton talje med taljemotorer med en enkel hastighed.

"Vi installerede nyt løfteudstyr, som skulle opnå den påkrævede hastighed med den tungere belastning. Vi forbedrede også sikkerheden med en ny grænseafbryderpakke til præcis placering af lasteudstyret." sagde Konecrance afdelingschef Jirapong Kocharack. "For yderligere at forbedre sikkerheden og driftsstabiliteten blev den eksisterende kranstruktur og kørebane omhyggeligt inspiceret og beregnet til nye belastninger igen.

Taljemaskineriet til kranrammen blev fabrikssamlet og afprøvet, for at nedsætte opsætningstiden på stedet. Motor- og maskinrammen af støbejern blev specielt malet til at modstå de aggressive omgivelser, og robuste bakkebremser blev monteret.

Arbejdet på den første kran blev udført på 36 timer og den anden på 18 timer. Opsætningsholdet blev grundigt instrueret før de tog til fabrikken, for at opnå den mindste installationstid.

Udover moderniseringen er Konecranes vedligeholdelsespersonale involveret i lovpligtige inspektioner hos Padaeng. "Holdet på fabrikken er eksperter i inspektioner og sikkerhed." sagde hr. Pothong. 

"Som en del af deres programmerede vedligeholdelse, udpeger de mulige problemer, før de opstår - det er meget vigtigt for os, da kranerne er så vigtige for vores produktion døgnet rundt. “Deres forebyggende vedligeholdelse er rigtig, rigtig god, og deres forhold til vores medarbejdere er meget tæt, hvilket er vigtigt.. De reagerer prompte på alle vores behov, og har opbygget et meget solidt og produktivt partnerskab med os."